dissabte, 11 de gener del 2014

2 dies a Dublín

Un tastet d'Irlanda

Dublin arpa guiness

Feia temps que tenia l'espineta d'Irlanda i no podia desaprofitar l'oportunitat; tenir vivint a Dublín el cunyat, a qui vull dedicar aquesta entrada, era l'excusa perfecte, però els dies de vacances són limitats així que vaig haver d'empescar-me-les per fer-li una visita llampec.
La nostra estada a la capital irlandesa comença un dissabte a les 17:00h i s'acaba un dilluns a les 15:00h, menys de 48h aprofitades al màxim! Jutgeu vosaltres mateixos...

Dissabte tarda
Arribem a Dublín i ja és de nit, coses que passen quan viatges a l'hivern... Per sort una ciutat com aquesta no s'atura encara que es faci fosc.
Arribem al centre i ens acostem a visitar el Samuel Beckett Bridge, de Santiago Calatrava. Un pont que recorda una arpa, símbol del país. En una de les ribes del riu Liffey podem veure el Convention Center Dublin, oferint una vista nocturna de la ciutat que no us podeu perdre.
A l'altra riba del Liffey, seguint Cardiff lane, a la zona dels Docklands, trobem el Bord Gáis Energy Theatre, un altre edifici d'arquitectura moderna de la ciutat que val la pena veure il·luminat.
Samuel Becket Bridge + CCD
Dublin thatre, dublin night
Bord Gáis Energy Theatre
Després del primer contacte cultural amb la ciutat caminem cap al nord i ens endinsem a Temple Bar, entrant al barri per la porta situada davant de Ha'Penny Bridge. Hora de sopar i prendre una pinta. Entrem al mític pub que porta el nom del mateix barri. És dissabte a la nit i no hi cap ni una agulla però de fet, la nostra intenció només és veure'l perquè ja sabem què passa amb els llocs típics: una pinta valdrà el doble que en qualsevol altre pub. L'espai és enorme, amb varies sales i una zona de terrassa. Ocupa una cantonada sencera i té tres accessos. Realment interessant fer una volta per dins, però creieu-me, hi ha molts altres llocs pels voltants on fer la cervesa, i a meitat de preu, així que ens decidim per un pub al costat del riu, l'únic on hem trobat lloc on seure.
Temple Bar
Pinta
I per avui ja n'hi ha prou, el viatge i la visita "nocturna" ens han esgotat l'energia així que a dormir que diumenge ens espera una marató dublinesa.

Diumenge
Avui toca recórrer la ciutat i exprimir les hores al màxim per poder dedicar el matí de dilluns a visitar els penya-segats de Howth.
Comencem la ruta al Trinity College; visitant els edificis de la universitat, els camps d'esport que hi pertanyen i per descomptat la seva antiga biblioteca. L'entrada no és barata precisament (8€ per persona) però realment val la pena gastar-se el preu que fan pagar per veure la Long Room on es troben més de 200.000 exemplars dels llibres més antics del món. No us la perdeu.
Trinity College
Trinity College Library
Old Library
Interior de la Long Room
Sortint de la biblioteca caminem cap al nord per Grafton Street fins St. Stephen's Green Park. El dia es gris a Dublín però la pluja ens respecta i l'ambient d'aquest parc fa honor al que esperàvem d'Irlanda: un paisatge verd, humit i gris... però bonic. Un oasi natural dins la ciutat.
Stephen's green park
St. Stephen's Green Park
Cigne a St. Stephen's Green Park
Tornem al riu per veure Ha'Penny Bridge, el pont on els enamorats de la ciutat pengen els cadenats que simbolitzen el seu amor etern... o no? :) I ens dirigim al Dublin Castle i la seva torre imponent.
Dublin castle
Dublin Castle
Com que el temps corre i tenim una cita ineludible aquesta tarda, un entrepà en ruta ens fa de dinar, mentre caminem fins St.Patrick Cathedral, fent una aturada a Christ Church. No puc evitar pensar que aquesta ciutat és com The Hogwarts World, ben bé com si estiguéssim dins una pel·lícula de Harry Potter.
Christ church
Christ Church
St. Patrick Cathedral
Per acabar d'arrodonir el dia ens acostem al monument irlandès més visitat del país: La Guiness Storehouse. Una visita imprescindible si aneu a la ciutat (comprant les entrades anticipadament al web tindreu un 10% de descompte, 16€/persona). L'antiga fàbrica de cerveses alberga al museu de la marca que uneix la història, la diversió i el procés d'elaboració de la famosa cervesa. Això sí, li heu de dedicar un mínim de 3h si voleu gaudir-la al màxim i al final relaxar-vos al seu bar preparant la vostra pròpia pinta!
Guiness storehouse
Arribada a la Guiness Storehouse
Dilluns matí
En ruta cap a Howth de bon matí. Aquesta petita població al nord est de la capital pertany a Dublín tot i trobar-se a uns 15kms. No ens desepciona el paisatge típic irlandès que ens ofereix la vista del far de Howth. És tal com havíem imaginat sempre aquest país i ens encén l'espurna de preparar un viatge més extens per recórrer la costa irlandesa durant uns dies, però de moment ens conformem gaudint del matí.
Howth
Vista del far de Howth
finalment ens acostem al port de Howth, on ens esperen les foques, grosses i formoses, que busquen menjar en aquest punt. El dia acompanya les vistes amb un cel de núvols trencats que ofereixen reflexes espectaculars en l'aigua.
Port de Howth (1)
Howth
Port de Howth (2)
Port de Howth (3)
I d'aquí a l'aeroport. L'escapada acaba ràpid però crec que hem fet feina pel temps que teníem! ;)

PD: Si sou fans de les compres low cost dediqueu unes horetes a visitar alguna de les botigues Penneys que trobareu al centre de la ciutat. ;)

1. Hola Etna, soc el Toni (de l'apartament del Xexi a l'Esala). M'agrada el teu blog, m'he llegit totes les entrades i et felicito! Quan jo vaig estar a Dublin no vaig poder entrar a la lliberia del Trinity però vaig anar a veure els Cliff of Moher, si tornes ves-hi, estàn una mica lluny però son molt macos. Ja m'aniré passant per aquí a veure quines escapades ens proposses!

1. Toni! Quina il·lusió que te l'hagis llegit! Només estic començant però espero no trigar massa a tenir-hi força informació! La veritat és que em vaig quedar amb ganes de veure més Irlanda, em va encantar. Ja feia temps que la idea d'una ruta més llarga en cotxe em rondava pel cap però ara ja la cosa pren força. Espero no trigar massa a poder-la organitzar. M'apunto els Cliff of Moher que he posat al google images i són preciosos!